Page 35 - Mürekkep-2
P. 35

M    ü  r e  k  k   e  p
                                                                                  Mürekkep
                   ORDU-GÖLKÖY
                   ORDU-GÖLKÖY
           05      İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
                   İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
                                                                              EĞİTİM-KÜLTÜR VE HABER    DERGİSİ



                             TUTUM, YATIRIM VE TÜRK MALLARI
                                                     HAFTASI
































                 Ülkemizde  her  yıl  12-18  Aralık  tarihleri  arasında  Öğrencilere,  millî,  manevi  ve  kültürel  değerleri
           kazandırmak, sorumluluk duygularının gelişmesini desteklemek, çevre bilinci oluşturmak, yerli üretim ve
           yerli ürün tüketimine teşvik etmek amacıyla ''Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası düzenlenmektedir.
           Tutum,  Yatırım  ve  Türk  Malları  Haftasında,  Türk  malının  önemi  vurgulanırken,  tüketim  artırılmaya
           çalışılır. Ülkenin zengin kaynaklarından bahsedilir. Tasarruf yapmak, milli kaynaklarımızın daha verimli
           şekilde  kullanılması,  yerli  fabrikalar  kurulması,  paranın  dış  ülkelere  gitmesini  önlemek,  temel  tüketim
           madde lerini  öz  kaynaklardan  karşılamak,  ekonomimizi  geliş tirmek  bu  haftanın  belli  başlı  amaçları
           içindedir.
             1923 yılında toplanan İzmir İktisat Kongresi’nde de  yerli üretimin teşvik edilmesi gerektiği gerçeği kabul
           edildi.  1946  yılından  itibaren  ise  12-18  Aralık,  ‘Yerli  Malı  Haftası’  olarak  kutlanmaya  başlandı.  1983
           yılında haftanın adı ‘Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası’ olarak değiştirildi. Tutum, Yatırım ve Türk
           Malları Haftası (12-18 Aralık) 1946 yılından bu yana okullarda etkinliklerle kutlanmaktadır.







                      e
                        k

                               i
                             ç
                    c
                           i
           G
           Gelecek için
              e
                                n
                 e
                l
                                m
                                   ,
                             t
                               i
                r
                  l
             e
           Yerli Üretim,
           Y
                          e
                        r
                     Ü
                   i

           Y e  r l i   T ü k e t i m !
           Yerli Tüketim!
                                                           29
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40